Kümme toitu, mis mõjuvad nahka niisutades

Vesi

Vesi on terve naha ja organismi alus! Eriti tervislik on aluseline vesi. Joo vähemalt 8 klaasi vett päevas. Külmade ilmade korral võid ka taimeteed või kuuma sidrunivett juua.

 Avokaado  

                         

Avokaado on suurepärane C- ja E-vitamiinide ning monoküllastumata rasvade allikas, mis aitavad nahal niiskust lukustada.

Rasvane kala

Lõhe, heeringas, makrell, sardiin, anšoovis ja vikerforell onvapustavad su nahale! Need (ja paljud teised rasvased kalad) sisaldavad oomega-3 rasvhappeid, mis tugevdavad su naharakke, kaitstes sind väliste kahjulike mõjude eest. Vältida tasub aga friteeritud kala, kuna fritüüriõli mõjub me nahale laastavalt. Eelista grillitud, küpsetatud, röstitudvõi muul moel valmistatud kala.

Kollased ja oranžid köögiviljad



Need sisaldavad beeta-karotiini, mis on üks tuntumaid terve naha saladusi! See on antioksüdant, mis aitab võidelda kuiva naha, keskkonnamõjude ja päikesekahjustuse vastu. Enamik sisaldavad ka A- ja C-vitamiini, mis soodustavad kehas kollageeni tootmist. Mõned sellised köögiviljadest on porgandid, maguskartul, aprikoosid, paprika, mango, kõrvits ja papaia.

Külmpress ja oliiviõli


(ekstra virgin oliiviõli) – See pakatab E-vitamiinist ja headest rasvadest, mis mõlemad niisutavad su nahka nii seest (toiduga) kui väljast (peale määrides).

Spinat

                                             

Spinat ja muud tumedad lehelised rohelised sisaldavad rohkelt rauda, oomega-4 rasvhappeid ja A-, B-ja E-vitamiine, mis kaitsevad nahka ja parandavad su immuunsussüsteemi vastupanuvõimet. Selles leiduvad fütokemikaalid ja folaadid niisutavad su nahka ja hoiavad naha tervena.

Pähklid ja seemned

                                      

                                            

Pähklid ja seemned on ülim supertoit! Need pakatavad oomega-3 rasvhapetest, A-, B- ja E-vitamiinidest, monoküllastumata rasvadest, mineraalidest ja rohketest antioksüdantidest. Need mitte ainult ei niisuta su nahka, vaid parandavad naha elastsust, uuendavad naharakke ja kaitsevad sind keskkonna kahjulike mõjude ja vabade radikaalide eest. Mandlid, kreekapähklid, metspähklid, pistaatsiapähklid, kõrvitsaseemned ja linaseemned on vaid vähesed, mis sisaldavad kõiki neid häid omadusi. Neid võib nautida otse peost, salatis, soojades roogades või isegi magustoitudes.

Puuviljad

Kõrge veesisaldusega troopilisi vilju süües on hea viis, kuidas oma nahkaniisutada ja kaitsta. Nagu näiteks muskusmelon, mango, apelsin, ananass, maasikad, metsmarjad ja arbuus. Enamik puuvilju sisaldavad rohkelt A- ja C-vitamiini, võimsaid antioksüdante, mis taastavad nahas toitaineid, aitavad kaasa kollageeni tootmisele ja naha värskele väljanägemisele.

Muna

Kõrge valgusisaldusega aitavad munad rakkude tootmisele kaasa. Lisaks sisaldab muna luteiini, mis niisutab ja hoiab su naha elastsena.

Hoidu rämpstoidust

Rafineeritud suhkruga toidud kuivatavad su nahka. Kui sa ei taharämpstoidust loobuda täielikult, siis püüa seda vähemalt vähendada ja asendada võimalikult toitaineterikka alternatiiviga.